پایگاه مطالب علمی

وبلاگ دکتر مصطفی پارسا

پایگاه مطالب علمی

وبلاگ دکتر مصطفی پارسا

پایگاه مطالب علمی

مسئول وبلاگ: دکتر مصطفی پارسا

محبوب ترین مطالب

دندان عقل

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۵ ب.ظ


این دندان در سنین 18 تا 22 سالگی که فرد از مرحله نوجوانی وارد مرحله جوانی و بلوغ شده است رشد می‌کند و باعث کامل شدن فک می‌شود به همین علت به آن دندان عقل می‌گویند.

در گذشته دندان عقل افراد به صورت کامل به وجود می‌آمد ولی امروزه به دلیل عوامل طبیعی و غیرطبیعی این دندان رشد نمی‌کند،در برخی مواقع رشد دندان عقل متوقف و به صورت ناقص ظاهر می‌شود که این مسئله موجب بروز درد و ناراحتی در فرد می‌شود.

برخی عوامل مانند فضای کم در فک پایین و عادات نادرست در دوران کودکی موجب می‌شود که دندان عقل، سالم و کامل ظاهر نشود و به صورت نهفته رشد کند.در گذشته تنها دندان‌های فاسد که ایجاد درد می‌کرد، کشیده می‌شد اما امروزه این باور تغییر پیدا کرده است و دندان عقل در صورت عدم کارایی لازم کشیده می‌شود.

معمولا اولین کرسی دندان‌ها با عنوان دندان شیری در 6 سالگی، دومین کرسی در سن 12 سالگی و سومین کرسی که همان دندان عقل است در سنین 18 تا 22 سالگی رشد می‌کند.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۷
  • ۷۱۳ نمایش
  • مصطفی پارسا مقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی