پایگاه مطالب علمی

وبلاگ دکتر مصطفی پارسا

پایگاه مطالب علمی

وبلاگ دکتر مصطفی پارسا

پایگاه مطالب علمی

مسئول وبلاگ: دکتر مصطفی پارسا

محبوب ترین مطالب

خواب رفتن دست ها

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷ ب.ظ

شاید برای بسیاری احساس گز گز و خواب رفتگی، بویژه در انگشتان دست، نشانه بیماری شایعی در میان خانم ها به نام سندرم تونل کارپال باشد که ناشی از آسیب دیدگی اعصاب دست است، اما دکتر اشرافی در گفت و گو با جام جم با تاکید بر این که خواب رفتگی اندام فقط در مواردی به این بیماری مربوط می شود، می گوید: خواب رفتن اندام هایی چون دست و پا در بسیاری موارد به بیماری های کبدی، کلیوی، عروقی، بافت همبند، کم کاری تیروئید، سرطان ها بویژه سرطان ریه، معده، پستان و تخمدان مربوط می شود. بعلاوه بروز این مشکل، گاه می تواند یک پیش آگهی جدی از سکته های مغزی، ام اس، تشنج و دیسک کمر و گردن باشد.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار می کند: کمبود ویتامین ویتامین های گروه B  نیز می تواند عوارضی چون گزگز دست و پا را به دنبال داشته باشد.حتی مصرف الکل نیز می تواند خواب رفتن دست و پا را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر آلودگی با فلزات سنگین چون سرب، آرسنیک و جیوه و نیز مصرف داروهای شیمی درمانی، ضد ویروسی و آنتی بیوتیک ها هم ممکن است عوارضی چون گزگز دست و پا را در شخص ایجاد کند. بعلاوه برخی بیماری های خود ایمنی از یک سو با دیسک کمر یا جابه جایی استخوان های ستون فقرات و از سوی دیگر با خواب رفتن اندام ها همراه است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۹/۲۶
  • ۲۵۵ نمایش
  • مصطفی پارسا مقدم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی